- digunakan untuk mengukur, menilai prestasi, penglibatan dan penyertaan murid dalam aktiviti jasmani, kesihatan, sukan dan kokum.
- murid tahap 1 (th.1 - 3) diukur dan dinilai dalam aspek perkembangan fizikal dan kecerdasan serta penjagaan kesihatan sahaja.
- murid tahap 2 (th.4 - 6) dan SM, diukur dan dinilai dalam aspek sukan, kokum, ekstrakurikulum, pendidikan jasmani dan kesihatan
- PAJSK dapat memberi gambaran menyeluruh tentang tahap perkembangan murid melalui
- ketrampilan
- inovasi
- akhlak mulia
- tenggungjawab
- patriotik
- keusahawanan
- komponen pentaksiran aktiviti jasmani (PAJ) untuk tahap 1 dulu :
- aktiviti jasmani
- perkembangan fizikal
- kecekapan kemahiran pergerakan
- kecergasan meningkatkan kesihatan dan prestasi fizikal
- kesukanan
- penjagaan kesihatan
- kesihatan fizikal
- kesihatan mental, emosi dan sosial
- kesihatan persekitaran
Friday, 7 September 2012
[g] Pentaksiran Aktiviti Jasmani, Sukan & Kurikulum (PAJSK)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment
Anda dialu-alukan memberikan komen serta cadangan yang membina untuk penambahbaikan blog bersama.