Monday 1 August 2011

Karangan Jenis Catatan

 
Karangan Catatan
Kamu telahmelakukan beberapa aktivitisemasacuti hujung minggu. Tuliscatatantentang aktiviti-aktiviti tersebut.
  
Ahad  7.00pagi 
  • Selepas solatSubuh, saya mandi dan bersarapan bersama keluarga. Sayamembantu ibu di dapur dan mengemas meja makan. Saya juga menolong ibumencuci pinggan mangkuk. 

9.00 pagi 
  • Selepas mencucipinggan-mangkuksayamengemasrumah. Mula-mula saya mengemas bilik tidur saya. Mana-mana pakaian yang kotor saya asingkan dandiisikan ke dalam mesin basuh. Kemudian, saya membersihkan ruang tamu. 

11.00 pagi 
  • Selepas berehat sekejap, saya ke dapur menolong ibu memasak. Sayamembantu ibumenyiangikan dan sayur. Saya rasa sangat gembira keranadapat membantu ibu di dapur. Ibu berasa bangga kerana mempunyai anakyang rajin. 

2.00 petang
  •  Selepas solat dan makan tengah hari, saya berehat sebentar, kemudian sayamembaca buku cerita yang saya pinjam dari perpustakaan. Kemudian, sayamenontontelevisyenkerana ada rancangan yang saya minati. 

5.00 petang 
  • Selepas solat asar, saya keluar bermain bersama kawan-kawan di tamanpermainan yang berhampiran dengan rumah. Saya rasa gembira dapat bermainbersama kawan-kawan. Selepas bermain saya pulang ke rumah. 

No comments:

Post a Comment

Anda dialu-alukan memberikan komen serta cadangan yang membina untuk penambahbaikan blog bersama.